آموزش ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی

آموزش ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی

Illustrator Training یا آموزش ایلوستریتور که در رسانه آموزشی مکتب تی وی به صورت کاملا تعاملی و عملی ایجاد میگردد.

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکته سریع آموزش ایلوستریتور : نحوه ایجاد یک شبکه ایزومتریک در کمتر از 2 دقیقه!
توسط Iulius Curt30 Sep 2019 سطح سختی: مبتدی طول: زبانهای کوتاه:
IsometricVectorAdobe Illustrator طراحی
تصویر محصول نهایی
آنچه شما ایجاد خواهید کرد
این نکته سریع به شما نشان می دهد - فقط در چند مرحله آسان - نحوه ساخت یک شبکه ایزومتریک مفید. شما یاد می گیرید که چگونه از ابزار Rectangular Grid با "تکنیک SSR" استفاده کنید و در کمتر از دو دقیقه برای ترسیم طرح های ایزومتریک خود آماده خواهید شد.

آیا شما یک مبتدی برای طرح های ایزومتریک هستید؟ سپس ژنراتورهای ایزومتریک عالی ما موجود در GraphicRiver را برای جلوه های سریع بررسی کنید!

با ما در کانال Envato Tuts + کانال YouTube همراه ما باشید. ویدئویی که توسط آندری استفان ساخته شده است.


1. نحوه ایجاد شبکه
مرحله 1
یک سند جدید باز کنید. ابعاد بستگی به آنچه شما در شبکه ای که می خواهیم ایجاد کنید و همچنین به حالت رنگ بستگی دارد. اکنون با انتخاب ابزار شبکه مستطیل شروع خواهیم کرد.

شبکه را ایجاد کنید
تبلیغات
گام 2
پارامترهای Rectangle Grid Tool را تنظیم کنید. Enter را فشار داده و مقادیر شماره را در زیر تقسیمات عمودی و تقسیمات افقی در حدود 30 تنظیم کنید. این مقدار به متناسب با پروژه شما بستگی دارد ، بنابراین عددی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

شبکه را ایجاد کنید
مرحله 3
اکنون ، شما دو گزینه دارید. در مرحله قبل می توانید مقادیر دقیق برای عرض و ارتفاع را مشخص کنید (که من توصیه نمی کنم). در این حالت ، برای بدست آوردن یک شبکه مربع باید برای Width و Height همان مقدار را تعیین کنید. یا می توانید آن مقادیر را نادیده بگیرید و فقط با موس خود را با نگه داشتن Shift بکشید تا یک مربع بزرگ ، کمی بزرگتر از سند خود ایجاد کنید (بعداً دلیل آن را خواهید دید).

آنچه می خواهیم بعد انجام دهیم "روش SSR" نامیده می شود. این روشی برای ساختن گرافیک های ایزومتریک سه بعدی از 2D است. برای شبکه ما از این تکنیک برای صفحه اصلی استفاده خواهیم کرد.

شبکه را ایجاد کنید
2. نحوه مقیاس کردن شبکه
شبکه را انتخاب کنید و به Object> Transform> Scale بروید ، Non-Uniform را بررسی کنید و Vertical را روی 86.602٪ تنظیم کنید.

مقیاس شبکه
3. نحوه برش شبکه
از این به بعد شبکه انتخاب شده را نگه دارید. به Object> Transform> Shear بروید و زاویه آن را 30 درجه تنظیم کنید.

 شبکه را برش دهید
4- نحوه چرخش شبکه
مرحله 1
سرانجام ، ما باید شبکه را بچرخانیم. Object> Transform> چرخش و تنظیم زاویه ای از -30 درجه.

شبکه را بچرخانید
گام 2
اکنون که خطوط تنظیم شده اند ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که راهنماها را از آنها خارج کنید. مطمئن شوید که شبکه را انتخاب کرده اید و به View> Guides> Make Guides (Control-5) بروید.

شبکه را بچرخانید
نتیجه

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/


اکنون شما یک ایده بازی برای ایده های خود دارید و این تنها دو یا سه دقیقه طول می کشد. با استفاده از این تکنیک ، می توانید تصاویر ایزومتریک عالی را به نمایش بگذارید و بدانید که از منظر مناسب استفاده می کنید. خوش بگذره!

ایزومتریک گرید Adobe Illustrator
ژنراتورهای ایزومتریک از بازار Envato
زحمت ایجاد گرافیک ایزومتریک را از ابتدا برید. مجموعه ای شگفت انگیز از ژنراتورهای ایزومتریک ما را از GraphicRiver کاوش کنید تا نقشه های واقع بینانه 3D و خیلی موارد دیگر ایجاد کنید!

راهنمای شبکه ایزومتریک عملکرد شبکه
این عمل یک زاویه دار Guides Grid را با زاویه 30 درجه در مقوا (اندازه پیکسل 2000 2000) ایجاد می کند. اندازه (x8، x16، x32، x64، x128) برای سلولهای ایزومتریک جانبی مشخص شده است. این شبکه برای ایجاد تصاویر با استفاده از طرح ریزی ایزومتریک طراحی شده است.

راهنمای شبکه ایزومتریک عملکرد شبکه
شبکه ایزومتری 2.0
این اقدام فتوشاپ به خصوص برای کمک به هنرمندان برای کار با Isometry در Photoshop در محبوب ترین اندازه پیکسل ها طراحی شده است: 16/32/48/64/80 px.

  • hossein bafandeh
  • ۰
  • ۰

نحوه ساخت یک برس آبرنگ در آموزش ایلوستریتور Adobe Illustrator
توسط Andrei Stefan7 اکتبر 2019 سطح سختی: مبتدی طول: زبانهای زبانی:
تصویرگر BrushesAdobe IllustratorBrushesWatercolorVector
تصویر محصول نهایی
آنچه شما ایجاد خواهید کرد
همیشه تعجب می کردم که چگونه می توان یک قلم مو با آبرنگ در Illustrator درست کرد ، اما هرگز دقیقا نمی دانستم از کجا شروع کنیم؟

اگرچه این نرم افزار قبلاً با مجموعه پیش فرض برس های آبرنگ همراه است ، اما همیشه می توانید با استفاده از سه روش ساده که قصد دارم در آموزش زیر ارائه دهم ، برس های Illustrator خود را بسازید.

توانایی ایجاد برس های بردار خود به راحتی می تواند کار شما را برجسته کند ، با ایده گرفتن از یک طراحی مشترک و ساختن آن به خودتان.

ببینید گرفتن یک برس معمولی رنگی مانند Bristle Brush آسان است و آن را به ابزاری تبدیل کنید که می توانید از آن برای ترسیم و سایه در Illustrator استفاده کنید.

بنابراین ، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک قلم مو را در Illustrator بسازید ، از من پیروی کنید تا من به شما نشان دهم که چقدر آسان است.

با ما در کانال Envato Tuts + کانال YouTube همراه ما باشید:


کتابخانه برس خود را گسترش دهید
آیا می خواهید یک برس کتابخانه بزرگتر بسازید ، اما زمان کافی برای ساختن خود ندارید؟

خوب ، اگر اینگونه باشد ، GraphicRiver می تواند یک راه حل عالی باشد ، زیرا انتخاب زیادی از برس های آبرنگ بردار مانند این موارد را ارائه می دهد.

برس های وکتور آبرنگ وکتور نقاشی برای Illustrator
این مجموعه از 11 برس هنری آبرنگ دست ساز فقط برای Adobe Illustrator است. فوق العاده برای ایجاد یک واقع گرایانه در زمینه آبرنگ ، الگوی یا عناصر پس زمینه برای طراحی شما. فقط قلم مو را انتخاب کرده و بکشید. می توانید یک رنگ ، مات و اندازه قلم مو را تغییر دهید که امکانات بی پایان برای خلاقیت به شما می دهد!

برس های آبرنگ برای تصویرگر
برس های وکتور آبرنگ آبرنگ برای Illustrator توسط GraphicRiver
تبلیغات
کیت طراحی آبرنگ
این کیت دارای 33 سبک آبرنگ ، 50+ برس آبرنگ و 20+ حباب آبرنگ (بردار) در قالب های ASL ، ABR و AI است.

کیت طراحی آبرنگ
کیت طراحی آبرنگ توسط GraphicRiver
برس و آبرنگ رنگ
این مجموعه ای از برس و آبرنگ دست ساز و بافت با فرمت برداری است. پوشه اصلی حاوی پرونده های AI و EPS است. کافی است قلم مو مورد نظر را در پنل برس بزنید و طراحی خود را ایجاد کنید.

برس و آبرنگ رنگ
برس ها و بافت های آبرنگ توسط GraphicRiver
براش های وکتور آبرنگ
این مجموعه ای از برس های آبرنگ دستی با فرمت برداری است. پرونده های موجود: AI (CS5) ، EPS (10 نسخه) ، JPEG.

براش های وکتور آبرنگ بردار
وکتور آبرنگ بردار توسط GraphicRiver
120 مجموعه براش وکتور آبرنگ
این مجموعه شامل 120 برس هنری وکتور آبرنگ تمیز برای Adobe Illustrator است. این برس ها با دست از نقاشی های آبرنگ واقعی ساخته شده اند. هم اکنون آنها را بارگیری کنید و از این برس ها در طرح های خود استفاده کنید تا به آن حس آبرنگی فوق العاده ای بدست آورید.

120 برس آبرنگ
120 برس آبرنگ توسط GraphicRiver
1. نحوه استفاده از برس های پیش فرض آبرنگ موجود در Adobe Illustrator
به طور پیش فرض ، ادوبی ایلوستریتور با بسته های مخصوص خود آبرنگ رنگی را ارائه می دهد که از داخل پنل برس ها قابل دسترسی است.

مرحله 1
صفحه Brushes را بالا بیاورید ، و سپس بر روی منوی Brush Libraries واقع در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید و به Artistic> Artistic_Watercolor بروید.

مثال مکان یابی برس های پیش فرض آبرنگ
گام 2
یک پنجره جدید باید ظاهر شود و گزینه ای از بین 12 برس مختلف موجود را برای شما فراهم می کند.

نمونه ای از برس های آبرنگ
مرحله 3
برای استفاده از هر یک از برس های آبرنگ ، کافیست آن را انتخاب کرده و سپس ابزار Paintbrush (B) را بگیرید و مطابق معمول با استفاده از ماوس یا رایانه لوحی ، ترسیم کنید.

مثال استفاده از یکی از برس های آبرنگ شامل
مرحله 4
با تغییر مقدار Stroke می توانید رنگ قلم مو را به آسانی تنظیم کنید ، همانطور که می توانید با هر شکل دیگری انجام دهید.

نمونه تغییر رنگ یکی از برس های پیش فرض آبرنگ
مرحله 5
بسته به آنچه که می خواهید به دست آورید ، می توانید ضخامت برس یا قلم مو را نیز با افزایش یا کاهش وزن سکته مغزی آن تنظیم کنید.

تنظیم وزن پیش فرض شامل برس های آبرنگ

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/

2. چگونه می توان برس های آبرنگ مخصوص خود را ایجاد کرد
گرچه برس های موجود در آن وجود دارد ، اما کمی اساسی هستند. اگر می خواستید یکی از موارد مورد نظر خود را ایجاد کنید ، چه چیزی جذاب تر باشد ، چه بگوییم؟

خوب ، شما می توانید ، و من می خواهم به شما سه روش مختلف برای انجام این کار را نشان دهم.

2.1. چگونه می توان با استفاده از قلم مو برس قلم موی آبرنگ سفارشی ایجاد کرد
طبق گفته Adobe ، یک برس برس به شما امکان می دهد "نوارهای براش طبیعی و مایع را ایجاد کنید که اثرات نقاشی با برس های واقعی و رسانه هایی مانند آبرنگ را شبیه سازی کنند".

به طور پیش فرض ، Illustrator مجموعه ای از برس های مخصوص خود را ارائه می دهد ، که می توانید با باز کردن پنل Brushes ، به راحتی به آنها دسترسی پیدا کرده و سپس بر روی منوی Brush Libraries کلیک کنید.

یک لیست بازشونده جدید ظاهر خواهد شد ، و شما هشت دسته از پیش تعریف شده از قلم مو را به شما ارائه می دهد ، چهارمین قلم موی برس (Bristle Brush).

به عنوان مثال محل قرارگیری برس ها
هنگامی که کتابخانه برس Bristle Brushle را باز کردید ، یک پنجره جدید ظاهر می شود که در کل o

  • hossein bafandeh
  • ۰
  • ۰

نحوه ساخت یک قلم موی ترشی در آموزش ایلوستریتور Illustrator
توسط Diana Toma11 اکتبر 2019 سطح سختی: متوسط ​​متوسط ​​طول: زبانهای زبانی:
برس های IllustratorText EffectsVectorPattern BrushAdobe IllustratorFan Art
تصویر محصول نهایی
آنچه شما ایجاد خواهید کرد
همیشه می خواستم یک قلم مو درست کنیم ، اما هرگز دقیقا نمی دانستم چگونه این کار را انجام دهد؟

خوب ، اگر عاشق برسهای منحصر به فرد خلاق هستید و می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک برس را در Illustrator تهیه کنید ، این آموزش برای شما مناسب است. این کار شما را در کل فرآیند ترسیم ، صرفه جویی و استفاده از قلم مو طی می کند.

با پیروی از چند نکته و ترفندهایی که قادر خواهید بود در سایر برس های Adobe Illustrator بکار ببرید ، می توانید نحوه ایجاد یک قلم موی ترشی و نحوه ذخیره صحیح آن را به عنوان یک برس الگوی جدید بیاموزید.

و اگر از طرفداران سریال های انیمیشن ریک و مورتی هستید ، با ایجاد یک برس قلم موی ترشی ریک نیز به این متن جلوه منحصر به فرد می دهیم. استفاده از هر دو برس آسان است و این اثر متن سرگرم کننده در هیچ زمان آماده نخواهد شد. اگر از این موضوع هیجان زده اید ، پس بیایید شروع کنیم!

با مراجعه به GraphicRiver ، کتابخانه برس خود را گسترش دهید ، جایی که انتخاب های عالی از برس ها را در سبک ها ، شکل ها و مضامین مختلف پیدا خواهید کرد. همچنین ، بخش جلوه های متن را بررسی کنید ، جایی که الهام بخش و منابع زیادی برای پروژه های خود خواهید یافت.

و می توانید بارهای قلم مو رایگان Illustrator را برای بارگیری در اینجا بیابید:


برس های ILLUSTRATOR
جمع آوری عظیمی از 39 برس تصویرگر رایگان
سونالی ورا
1. نحوه باز کردن یک سند جدید
Illustrator را راه اندازی کنید و برای باز کردن یک سند خالی به File> New بروید. نام خود را برای پرونده خود تایپ کنید ، ابعاد را تنظیم کرده و سپس پیکسل ها را به عنوان واحد و RGB را به عنوان Color Mode انتخاب کنید.

بعد ، به ویرایش> تنظیمات> عمومی بروید و صفحه کلید را روی 1 px تنظیم کنید و در حالی که در آنجا هستید ، به واحد بروید تا مطمئن شوید که مانند تصویر زیر تنظیم شده است. من معمولاً با این تنظیمات کار می کنم ، و آنها در طول مراحل طراحی به شما کمک می کنند.

نحوه باز کردن یک سند تصویرگر جدید
2. نحوه ایجاد شکل اولیه ترشی
تبلیغات
مرحله 1
ابزار Rectangle Tool (M) را بگیرید ، روی کادر هنری خود کلیک کنید و به ابعاد مستطیل 44 x 132 px را وارد کنید. آن را با رنگ سبز رنگ کنید.

این شکل را انتخاب کرده و به پنل Transform بروید. برای ایجاد گوشه های گرد ، 20 px را در هر چهار قسمت Corner Radius وارد کنید.

نحوه ایجاد شکل اصلی قلم موی الگوی ترشی
گام 2
کپی و چسباندن در جلو (Control-F) مستطیل گرد را بگیرید تا یک نسخه از آن (شکل خاکستری) دریافت کنید ، و سپس با فشار دادن کلید Arrow Right روی صفحه کلید خود ، هفت بار آن را 7 پیکسل به سمت راست حرکت دهید.

کپی و چسباندن در جلو (Control-F) مستطیل گرد سبز را دوباره کپی کنید تا نسخه دیگری تهیه شود. این نسخه را به همراه نسخه خاکستری انتخاب کرده و Minus Front را روی صفحه Pathfinder فشار دهید. شکل به دست آمده را با سایه تیره تر رنگ سبز رنگ کنید و این سایه در سمت چپ ترشی خواهد بود.

نحوه ایجاد سایه قلم موی الگوی ترشی
مرحله 3

https://maktabtv.com/Courses/illustrator/

اکنون ، چند برآمدگی اضافه خواهیم کرد تا نمای ترشی قابل تشخیص را ایجاد کنیم. با استفاده از ابزار قلم (P) چند شکل نیم دایره ای را روی لبه های ترشی بکشید. آنها را در اندازه های مختلف تهیه کنید تا نتیجه واقعی تری برای برس نهایی Illustrator (1) حاصل شود.

حالا فقط شکل های صورتی را در سمت راست بالا به همراه مستطیل گرد سبز انتخاب کرده و در پنل Pathfinder روی Unite فشار دهید. شکل نتیجه را "بدن ترشی" می نامم (2).

پس از آن ، اشکال آبی رنگ را در سمت چپ به همراه سایه انتخاب کنید و مجدداً روی پنل Pathfinder را فشار دهید. شکل تازه بدست آمده را "سایه ترشی" خواهم نامید (3).

نحوه ایجاد برآمدگی در قلم موی الگوی ترشی
مرحله 4
دو شکل به دست آمده در مرحله قبل را انتخاب کرده و سپس Copy و Paste in Front (Control-F) را کپی کرده و از آنها کپی کنید. برای ادغام در پنل Pathfinder ، یونیت را فشار دهید ، و شکل ترشی جدیدی به دست خواهید آورد. با استفاده از رنگ سیاه ، آن را به 1 pt Stroke بدهید و در پنل Stroke گزینه Round Join را انتخاب کنید. من این شکل را "طرح ترشی" می نامم.

نحوه ایجاد رئوس قلم موی الگوی ترشی
مرحله 5
بعد ، قلم ابزار Pen (P) را بگیرید و دو مسیر خمیده را در بالای ترشی به عنوان چین و چروک بکشید. با استفاده از رنگ مشکی و عرض 4 در پانل Stroke ، یک سکته مغزی 1 پتی را به آنها بدهید.

همین کار را در انتهای ترشی انجام دهید و همان تنظیمات را اعمال کنید.

نحوه ایجاد چین و چروک در قلم موی الگوی ترشی
مرحله 6
حالا روی یکی از برجستگی ها تمرکز کنید و از Pen Tool (P) استفاده کنید تا دو مسیر کوتاه را همانطور که در کلوزآپ نشان داده شده است ترسیم کنید. با استفاده از رنگ مشکی و عرض 4 در پانل Stroke ، یک سکته مغزی 1 پتی را به آنها بدهید.

برای اضافه کردن جزئیات ، همین کار را انجام دهید تا جزئیات را اضافه کنید ، اما لزوماً برای همه آنها نیست.

نحوه اضافه کردن خطوط جزئیات در قلم موی الگوی ترشی
3. نحوه تعریف بخش های Brush Pattern Illustrator
مرحله 1
ایجاد یک قلم مو در Illustrator ، به ویژه برس های الگویی ، اگر با توجه به سه بخش تعریف شده از یک برس الگوی ، کار ساده ای باشد: شروع ، سمت و انتها. اگر این کار را زودتر از موعد انجام دهیم و نه فقط در پایان ، ما پس از رسیدن به آن مرحله ، روند صرفه جویی در مسواک را انجام می دهیم.

  • hossein bafandeh