آموزش ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی

آموزش ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی

Illustrator Training یا آموزش ایلوستریتور که در رسانه آموزشی مکتب تی وی به صورت کاملا تعاملی و عملی ایجاد میگردد.

  • ۰
  • ۰

در این آموزش ایلوستریتور به آموزش ساخت pattern در ایلوستریتور می پردازیم.

در این قسمت از آموزش ایلوستریتور به آموزش ساخت پترن در ایلوستریتور می پردازیم. در ابتدا به منوی file مراجعه می کنیم و با کلیک روی گزینه  new یک فایل A4 با مد رنگی CMYK  می سازیم. در سند باز شده با فشردن کلیدهای ctrl + R خط کش را در محیط ایلوستریتور فعال می کنیم و کارمان را شروع می کنیم.برای اینکه بتوانیم در نرم افزار ایلوستریتور یک پترن بسازیم ابتدا باید یک shape به نرم افزار بدهیم و فرمان پترن را روی آن بارگزاری کنیم.

ما در اینجا یک لوگو را در داخل سند قرار دادیم که این لوگو مجموعه ای از آبجکت ها و نوشته ها هست که به صورت یک group در آمده اند. اندازه ی این لوگو را از داخل پالت transform تغییر می دهیم. برای دسترسی به این پالت می توانیم به منوی window در بالای محیط نرم افزار مراجعه کنیم و در آن جا فرمان transform را انتخاب کنیم. در پالت transform عرض کار را که در واقع در اینجا به ارتفاع لینک است به عدد 3 سانتی متر تغییر می دهیم تا لوگوی مان کوچکتر شود.

در این آموزش کاری با transform نداریم. در ادامه آبجکت یا همان لوگویمان را  با ابزار selection انتخاب می کنیم و از منوی object بالا از زیرمجموعه pattern فرمان make را انتخاب می کنیم. همانطور که مشاهده می کنید دور تا دور آبجکت اصلی ما تکرار شونده ها ظاهر شده اند.

هم چنین مشاهده می کنید که پالت pattern در سمت چپ کار نمایش داده می شود. در پالت پترن در ابتدا یک کلیدی داریم به نام pattern tile tool که با فعال کردن آن در واقع بازوهای transform کردن به صورت دستی ظاهر می شود و می توانیم ناحیه tile را به صورت دستی بزرگ و کوچک کنیم و در واقع آن را transform کنیم.

در قسمت  name می توانیم برای پترنمان اسم بگذاریم و در قسمت پایین آن گزینه tile type را داریم که حالت های مختلف grid ، چینش به عرض ، چینش به ارتفاع و حالت شش ضلعی یا همان لانه زنبوری را دارد . اگر ما به حالت افقی یعنی brick by row آن را تغییر دهیم آبجکت های تکرار شونده با مقیاس یک به دو در خط افقی نسبت به هم حرکت می کنند.

برای مشاهده این مطلب به صورت کامل به آدرس زیر میتوانید مراجعه کنید:

 

https://maktabtv.com/blog/create-pattern-in-illustrator/

  • ۹۸/۰۶/۱۴
  • hossein bafandeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی