آموزش ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی

آموزش ایلوستریتور

آموزش ایلوستریتور رسانه آموزشی مکتب تی وی

Illustrator Training یا آموزش ایلوستریتور که در رسانه آموزشی مکتب تی وی به صورت کاملا تعاملی و عملی ایجاد میگردد.

  • ۰
  • ۰

در این آموزش ایلوستریتور به کار با سند (Document) در ایلوستریتور (بخش سوم) می پردازیم.

مجدداً برمیگردیم به کادر new و میرسیم به بخش Advanced ، می‌خواهیم ببینیم که این بخش شامل چه گزینه هایی است. برای باز کردن بخش Advanced کافی است که روی فلش سفید کلیک چپ کنید و قسمت advanced را باز کنید. اولین بخشی که ملاحظه می کنید قسمت color mode است که شما می‌توانید از طریق این گزینه، mode رنگ تان را برای سند انتخاب کنید. خدمتتان گفتیم که در صورتی که سند ما قرار است چاپ شود بایستی از مد رنگی CMYK استفاده کنیم چون چاپخانه ها دستگاههای چاپ از ۴ تا جوهر، سبز آبی یا cyan، magenta یا سرخابی، yellow یا زرد و black یا مشکی استفاده می‌کنند و از ترکیب این چهار رنگ درواقع رنگ تصاویر ما در می آید و چاپ می شود. در صورتی که قرار است سند ما فقط در محیط وب منتشر شود و یا فقط از طریق نمایشگرها نمایش داده شود، می‌توانیم مد رنگ را بر روی گزینه RGB و یا سه رنگ اصلی قرمز، سبز، آبی تنظیم کنیم.

بخش بعدی raster effects می باشد. تصاویری که در داخل آن ها افکت های پیکسلی و یا رستری استفاده شده است این قسمت رزولوشن بایستی برای آنها تنظیم شود. یعنی به صورت پیش فرض در کادر advanced این گزینه روی 300ppi تنظیم شده است. رزولوشن به تعداد پیکسل هایی که در واحد inch قرار می‌گیرد گفته می شود یعنی وقتی میگوییم 300ppi یعنی در هر واحد اینچ ما ۳۰۰ پیکسل در طول و ۳۰۰ پیکسل در عرض داریم و هر چه تعداد پیکسل های تصویر پیکسلی یا رستری ما بیشتر باشد کیفیت و وضوح آن بالاتر خواهد بود.

برای تصاویر پیکسلی که قرار است چاپ شود حتما بایستی رزولوشن ۳۰۰ را تنظیم کنیم بنابراین اگر در کار طراحی در سندی که ما داریم طراحی میکنیم افکت های رستری وجود دارد و یا اینکه از تصاویر رستری یا پیکسلی در بعضی جاها استفاده شده است این رزولوشن مربوط به اون قسمت است در غیر این صورت اگر طرح ما کاملاً بر اساس وکتور هست عملاً این گزینه هیچ کاربردی برای طرح های وکتور ندارد.

برای مشاهده این مطلب به صورت کامل به آدرس زیر میتوانید مراجعه کنید:

 

https://maktabtv.com/blog/document-setting-in-illustrator-part3/

  • ۹۸/۰۶/۱۴
  • hossein bafandeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی